onsdag 17 mars 2010

En lång lång uppförsbacke...

...men först några bilder från söndagen. Yla är bästis med Wilma, de har vuxit upp tillsammans. Yla blir väldigt glad när våra barnbarn kommer på besök för att inte tala om lillhusse, han är kul att busa med.








Och så var det backen... på fredag skriver vi hyreskontrakt om inget oförutsett händer!
Det har varit en lång lång uppförsbacke som vi äntligen ser krönet på. Ritningen på lokalen är klar och efter att kontraktet är undertecknat ska lokalen byggas om och anpassas efter våra behov. Vi är ju fler som ska samsas och alla har fått tycka till för att det ska bli så bra som möjligt.
Tillträdesdagen hoppas vi blir 1 maj och sedan en 7-tusan till invigning!
Jag vill inte avslöja något förrän efter fredagens möte, men det kommer bli något alldeles extra för alla med hundintresse i Uppsala!


Idag gick pärlan genom besiktningen, bara med en påpekan att bromsskivorna börjar bli dåliga. Sveriges bästa hundbil, Volvo 945. Bättre bil har vi inte haft. Och jag som tänkte sälja den förra året!
Då den är vår andrabil har den mestadels stått i garaget i vinter men snart bär det av ut i skogen och hundträning igen så fort snön smälter lite. Dock lät det inte så muntert på gårdagens väderleksrapport, kylan håller i sig hela nästa vecka...
...det går inte att gå på skaren mer än något steg för att i nästa steg åka ned en halvmeter. Vissa mornar om man är ute tidigt går det att gå på glaciären, för det är nog så det känns. Vem vet, vi kanske får en ny istid och eländet ligger permanent. Fy vale!

1 kommentar:

  1. Hallo!!
    Tack för i går, såg ditt inlägg i min blogg. Jag visste det ;) Pilo är lika äcklig som Barro... Och jag som hade hoppats på att han INTE skulle bli lika dan. Några bilder blev riktigt bra, ska se om jag hinner att uppdatera sidan idag.
    Vi hörs och syns!
    Lycka till förresten...
    Nina

    SvaraRadera