lördag 13 mars 2010

Vårtecken och hundarnas funderingar



Trots mycket kalla nätter som gör skoterspåren isiga och helt omöjliga att åka skidor i, (jag provade en tur i går med Ascii som slutade med en vurpa ner i den djupa snön bredvid skoterspåret, helt omöjligt att kravla sig upp ur, Ascii tittade på och undrade nog varför vi åker skidor sådär...), så är våren här. För nu har jag hittat många vårtecken.
En liten bit av altanen har kommit fram och årets första kryp, en spindel njuter i solen, snart dröjer det inte länge förrän fästingarna kommer. Eländiga onödiga småkryp.

Trädgårdsbelysningen har också kommit fram, de har inte synts till på flera månader men de har lyst lite hemligt under snön.



Halva taket är isfritt, det skakade i hela huset när det bar iväg, trappen fylldes med stora isblock. Tur att ingen var ute och att altantaket höll.
På andra halvan ett rejält överhäng, under är parkering för div. maskiner och vedföråd.



Att gå ut på gräsmattan är inte helt lätt, först en hög snömur att ta sig upp på...



sedan håller det ju inte att gå här... ganska läskigt, men jag ska leta efter mina leksaker... det som göms i snö ska ju komma fram i tö?!



Nu står jag stadigt... men var tog vittringen vägen eller vad var det jag höll på med? Kanske vi skulle träna? Här brukar vi göra det!



Fler vårtecken, nu är det knoppar i syrenen, det lilla av den som syns i alla fall.



Dagen började med mycket fint väder, här knoppas det för fullt.



Roxxy står och funderar på om husses anordning som ska skydda trädgårdstraktorn och lillhusses 4-hjuling kommer att hålla när andra sidan av taket kommer.



Fortsättning följer... vilken dag som helst...











1 kommentar:

  1. Japp ännu håller bollarna, de är mycket uppskattade!!

    SvaraRadera