söndag 14 februari 2010

Kameraväder

Vilket helt otroligt väder vi hade idag. Söndag och ledig dag, jag började med en tur med Nessie. Idag var det fart från början, hon har verkligen utvecklats, från att knappt våga gå före skidorna till att med glädje ta täten. Nu drog hon hela vägen. Kanonspår efter en kall natt och sedan någon minusgrad på dagen. Husse tog en promenad med Roxxy och Cleo men de lämnade vi bakom oss rätt fort.


Roxxy hade ingen lust att vända när husse tyckte att promenaden räckte, hon ville efter oss. Det gick nog i snigelfart hemåt så när Nessie och jag kom tillbaka stod de och väntade på oss och då blev det ännu mer fart på Nessie.

Sedan tog jag med mig Ascii och kameran för att jaga vårtecken.





Eftersom vi inte hittade några vårtecken så njöt vi av det fina vädret och passade på att köra lite fotgående i skoterspåret. Det har inte blivit av på länge så "den lilla blå" blev väldigt glad, hon blir jätteglad bara jag säger det där magiska ordet "fot".


Undrar när vi ska kunna gå vår vanliga slinga igen... ser rätt jobbigt ut nu med minst en halvmeter tjock snö.



På vägen hem kom några skoteråkare, ser rätt skönt ut, kanske blir det en till nästa vinter men risken är att man blir slö och hellre tar skotern än skidorna.


Visst är hon vacker vår "lilla blå"!?






1 kommentar:

  1. Så lagom vacker när hon stjäl maten från tallrikarna!!! =)
    /Cattis

    SvaraRadera