fredag 26 februari 2010

Tråkväder och hund(pip)bollar

Fy tusan vilket tråkigt väder. Tö!
Första gången termometern låg på plus hela dagen sedan i december. Nu är man van vid minusgrader och hög luft, idag låg locket på.
Ingen skidåkning efter blötsnön som kommit i natt.
I veckan har jag åkt skidor flera dagar, i går tog Nessie och jag en riktigt lång tur och hon drog bra i den nya selen, den satt perfekt.
I onsdags fick hon följa med till Gunnars Hund och Katt, en välfylld jättebra hundbutik i Uppsala med bra priser också. Hon drar två storlekar större än Yla och Ascii. Märke Limex och den var skönt stoppad.

Efter hundpromenaderna körde jag lydnad med Ascii och hon är så taggad och vill göra så rätt, bådar gått inför kommande säsong. Och vi som bara ska ha kul... vi får väl se om vi kan hålla oss ifrån tävlandet.
Sedan arbete i verkstan hela eftermiddagen för att fylla på hyllorna i
butiken, speciellt med hundbollar stl. medium utan pip, för valpar eller för hundägare som är trött på pipande leksaker.


Våra hundar tror dock att alla hundbollar som tillverkas är till dem. -"Åh, den färgen var snygg den har jag inte....!"
Faktiskt har bollarna hållt, våra hundar har ju varit med i produktuvecklingen från idé till test. De gillar dessa mjuka och tuggvänliga virkade bollar som man kan slänga i huvudet på sig själv eller på matte/husse utan att det gör ont.

3 kommentarer:

  1. De ser jättefina och färgglada ut. Jag är ingen hund så jag skulle inte vilja sätta tänderna i någon men det är upp till hunden. Jag tar hellre en whiskey!
    Spinnis

    SvaraRadera
  2. Härliga färger!!!!!
    Vill oxå ha en hund som kan leka med hundbollarna ;)

    SvaraRadera
  3. Snygga de blev, ska bli kul att testa!

    SvaraRadera