söndag 12 september 2010

Bästa lösrullen till söket

Häromdagen stannade jag vid Kickis hälsohörna i Tärnsjö. De säljer läder från Tärnsjö garveri, perfekt för alla händiga. 59:- kg för stuvbitar. Jag hittade några passande bitar som jag skulle kunna få ut några fyrkanter av, ca 20 x 20 cm stora.
Det började nämligen bli kris, sist vi körde sök så hittade jag två rullar, fler behövs. Jag kan bara gissa vem som snor rullar och gömmer dem... en viss Yla tippar jag på.

   

Med mattkniv och en kraftig skärbräda var det lätt att få till ungefärligt lika stora bitar.
Sedan fick vi vara två, en som rullade hårt och en som drog åt silvertejpen. Tänk vad silvertejp är bra till allt!



Kanonbra, nu har vi 6 rullar. Hundarna älskar verkligen dessa läderrullar, och de är tillräckligt långa för att figgen inte ska skada fingrarna, det går ganska fort när hunden hittar figgen och tar rullen, då är det ju bråttom in till stigen.
    
 

Yla fick provköra rullarna, alla 4, de fungerade jättebra. Hon blev som vanligt besviken att hon inte fick göra mera.
     

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar