torsdag 2 september 2010

Medvind

Oj oj oj... nu har vi medvind, nu börjar det hända saker.
Vi blev utsedda till månadens förening av ULLMAX, av 585 föreningar vann vi med mest klick på Ullmaxbannern från vår hemsida. Inte dåligt av en så liten förening som vi fortfarande är!
Ordförande blev intervjuad och jag "photoshoppade" ihop ett kollage, vi fick bara sända in en bild och det var svårt att välja motiv. Nu blev det både caféet, Ullmax shoppen och så förstås hundar samt lite smygreklam högst upp med både simmet och trimmet med från fotot på ljusrampen vid entrén.

Men inte nog med detta, på måndag kommer UppsalaTidningen och gör ett reportage om Uppsalas första hundcafé, också jättekul och vilken marknadsföring! Vi skickade genast ut ett medlemsmail att alla som vill och kan, måste komma och fika på måndag eftermiddag.

Ikväll startade Aussielägret på Tångahed med ett föredrag med Jan Gyllensten, som jag bokat, och här sitter vi hemma för vi blev utan hundvakt. Men imorgon kommer vi iväg, bara synd att missa en dag och speciellt missa Jans otroligt intressanta föredrag.
Så här beskrev han föredragets innehållet:

Jag kommer att prata mycket kring socialitet (tillgänglighet), aggressioner, kamplust, nerver och minnesbilder, där jag ska försöka förklara vikten av bra nerver som styr bl.a aggressioner och kamplust. Och i förlängningen på detta vad konsekvensen blir om våra hundar har brister på nervsidan och hur detta då kan ta sig uttryck. Detta bör kunna öppna upp för en förståelse både för vad som kan hända om man ställer krav på en hund som inte orkar med detta nervmässigt, eller om hunden pga osäkerhet feltolkar olika händelser i sin omgivning och därav i förlängningen betydelsen av att fokusera på bra nerver i aveln...

Så intressant...! När han har vägarna förbi Uppsala och lite tid för oss så ska jag absolut boka in honom till vår förening, vi får se när han hör av sig.
Hela dagen har gått åt till distansarbete, för att säkerställa att allt kommer fungera trots att jag inte är på plats. Mina kollegor i arbetsgruppen fixar säkert uppstarten utan problem.
Nu ska allt packas och husvagnen stuvas för nu drar vi på Ausslielägret :-)

ÄNTLIGEN.... som jag har väntat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar