torsdag 28 januari 2010

Grisslakt, semlor och massa snö

Nessie hittar en kompis, en gris.
-"Kul, ska vi leka eller...?"

-"Kom igen då!"


-"Tråkgris, undrar vad som händer om jag drar lite i benet...?"
-"Oj, vad mycket det finns i en gris!"


Husse: -"Hmmm... vad det ser ut här... och var är Nessie?!"

Man kan ju undra varför Nessie valde att vara i hundgården ett tag?!



30 cm snö, skottning i 2 dagar och ingen skidåkning.
Visst, det är jättefint när det den gamla snön får en uppfräschning, men behöver det bli så mycket varje gång?
Man hinner ju inte röja av allt förrän det är dags att börja om.
Och var tog våra fina skidspår vägen?
Nu lär vi få vänta tills skotrarna kört upp dem igen.
Men det finns så mycket annat roligt att göra...
...man kan leta efter sin älskade nya fotboll som ska ligga här... eller var det där?






...man kan också gå in och baka. Idag var en perfekt dag för semmelbak.
Eftersom en av oss är lactosintolerant måste semlorna bakas hemma, med smör och låglactosmjölk och vispgrädde. Men de blir ju också så mycket godare och var och en kan bestämma själva hur mycket av mandelmassan och grädden det ska vara.

5 kommentarer:

  1. Min gris!!! Den var ju inte till Nessie...
    /Cattis

    SvaraRadera
  2. Nessie hälsar att du kan få den tillbaka, den var ändå inge rolig!

    SvaraRadera
  3. Tack för hjälpen med datorn, men var tog min semla vägen? ;0) /Tina

    SvaraRadera
  4. Jag blev så sugen på semla, när jag läste det här. Så jag var tvungen att åka och handla en till kaffet. Jag får skylla på dig! Normalt sett brukar jag göra dom själv, dom blir mycket godare då...

    SvaraRadera
  5. ja semlan var super god. en grisen biter ihjäl en annan gris. //micke

    SvaraRadera