lördag 9 januari 2010

Norrsida i Harboskogen och räkmacka

Fortfarande ruskigt kallt. För att få lite omväxling i tillvaron packades tre hundar in i bilen och en tur till butiken för helgshopping.
Men först tog vi en promenad i Harboskogen. Ordentligt plogad skogsväg så hundarna klarade kylan bra. Det är bra att bo på landet då vägarna sköts mycket bättre än i stan.



Nessie och Cleo hittade solen.



Ascii ville gärna ut i djupsnön men hennes matte ville inte pulsa.



För att se solen fick man antingen titta upp i gran- och talltopparna eller kika mellan snötyngda träd.
Vi gick på norrsidan.




Lördagsslö matlagning:
Dagens rätt idag blev räkmackor och kall öl.

Tekaka, skagenröra, tomat, ägg och räkor (färdigskalade... för det var ju en slö lördagsrätt) toppat med lite grönt.

Mycket gott!


I morgon blir det rådjursgryta.


2 kommentarer:

  1. Nu blev jag hungrig!!!!
    Rådjursgryta lät inte dumt... Härliga vinterbilder!!!! Jag måste börja med att ta med mig kameran oftare när jag är ute...

    Vi hörs...

    SvaraRadera
  2. Hörru..... din klocka stämmer inte......

    Jag igen....

    SvaraRadera