fredag 22 januari 2010

Blåbär - helt enkelt!


Stela leder och ont i musklerna, värk efter lite för mycket träning, typ snöskottning, vedhämtning, långpromenader i pulssnö eller några varv på agilityplan. Många känner nog igen sig. Heter det kärringsjuka eller....?
Men jag har hittat lösningen som fungerat på min kropp. Nu kan jag böja mig direkt när jag klivit ur sängen, det tog minst en timme att komma igång förut, och känner inte alls av någon "för mycket arbete"-värk, helt otroligt och jätteskönt att slippa värk.
Nu har jag under 14 dagars tid ätit 1/2-1 dl blåbär varje morgon i yoghurten och redan innan första veckan gått kändes förbättringen. Helt otroligt!
Inte ens efter skidåkningen flera dagar i följd har jag haft någon träningsvärk vilket jag normalt borde haft.
Nu är våra egna plockade blåbär helt slut i frysen så det blir till att handla, men det har gått bra med ICA-bär också.
Viktigt är att inte tina blåbären i micron, då försvinner viktiga ämnen, jag sätter skålen i vattenbad så hinner de tina medan resten av frukosten görs klar.
Prova gärna detta eller tipsa någon annan, återkom gärna med hur det har gått!
Men glöm inte: BLÅBÄR VARJE FRUKOST!!

5 kommentarer:

  1. Willys djupfrysta blåbär är både billigare och lika bra så var ekonomisk och handla på Willys!
    /Spinnis

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt så... OM man inte bor 4 mil från Willys jämfört med 3 km till närmaste butik som är ICA. Bra tips till andra "stadsbor".
    /vonne

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul att du tittade in på min blogg! Och vilken fin nätbutik ni har!
    Roligt också att du såg mig på TV! Nu väntar jag på att Bert ska ringa.... :-)
    Har du provat att göra smoothie med blåbär? Hur gott som helst! Fast då behövs ju en mixer men det är värt att investera i det.
    Ha det bra så hörs vi igen!

    SvaraRadera
  4. Ska genast prova blåbär till frukost. Har ju bara givit hunden tidigare. Passar på att skicka en liten GRATTIS-hälsning till syrran Yla som ju blivit 9 år!

    SvaraRadera
  5. Ja tänk 9 år, men först den 2 feb. Men tack hälsar Yla, som inte är en dag äldre än 3 år, fortfarande... hon lär väl aldrig bli gammal. Våra hundar äter inte blåbär hemma men i skogen står de gärna i blåbärsriset och plockar, kanske är godare där, men så är det med vinbären också, nyplockade ska det vara.
    /vonne

    SvaraRadera