tisdag 12 januari 2010

Inköp av "ny" laptop hos Siba

Visst, det är bra priser hos de flesta efter jul så vi passade på att köpa en laptop. Man förväntar sig att maskinen är ny, men icke! Väl hemma så packar vi upp den och märker att kartongen har varit öppnad samt ihoptejpad igen, men vi kopplar in pc:n på elnätet för att ladda batteriet. Dagen efter drar vi igång den och vad kommer upp.... Password:..............! Vadå password? Var finns det i alla papper som medföljde? Ingenstans, och varför ska en helt ny maskin vara lösenordsskyddad? Ringde Sibas kundtjänst som kontaktade butiken som i sin tur skulle kontakta oss, väntan, närmare en timme, ingen ringer. Ringer igen till Sibas kundtjänst som ser att ärendet är mottaget av butiken, det är en timme till stängningsdags och butiken ska ringa upp. En halvtimme går, ingen ringer. Återigen ett samtal till Sibas kundtjänst... straxt efter ringer butiken:
-"Oj, lösenordsskyddad...? Då får ni komma in med pc:n så ska det lösas och naturligtvis vill butiken gottgöra er".
4 mil till butiken, 8 mil tur och retur. I butiken säger man att maskinen har varit ute hos kund och returnerats, de byter ut den mot en ny och så vill de gottgöra oss
MED 150:-!!
Åh, tack, det var verkligen generöst!!!
Hmmmm... ganska dåligt, är det så man vill hantera sina kunder, ja då får man nog jobba lite mer. Nästa gång blir det inte Siba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar